Translate

Κυριακή, 1 Ιουνίου 2014

ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ Β2' ΤΑΞΗ ΔΗΜ.ΣΧ.ΝΙΚΗΤΗΣ Διατροφή-Τρώμε ισορροπημένα!

                                                                      ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!  
 Beau mois de Juin change l’herbe rare en bon foin.
En bon Juin, mauvaise herbe donne bon foin.
Juin bien fleuri, vrai paradis.
Prépare autant de tonneaux, qu’en Juin tu compteras de jours beaux.
                           
                                  ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ - ΤΡΩΜΕ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΑ

                                            ΕΠΙΛΕΓΩ ΣΩΣΤΑ, ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ!

                                                                       Β2' ΤΑΞΗ
     
                    
                       
                    

Το Φεβρουάριο, στη μέση της σχολικής χρονιάς, μου ανατέθηκε το πρόγραμμα αυτό, σε αντικατάσταση του προγράμματος της έκτης (παραπέμπω στο http://liagallika.blogspot.gr/2014/05/blog-post_2756.html)
Έτσι, κάθε Πέμπτη, για μια διδακτική ώρα, θα έβλεπα τα δευτεράκια μου, ανάμεσα από τους μαθητές μου, της Ε' και της ΣΤ' τάξης.
Θα προσπαθήσω να σας παρουσιάσω τη δουλειά μας,( όταν γράφω μας,εννοώ τη γράφουσα και τα δευτεράκια μου, προς αποφυγή κάθε παρεξήγησης ) κάνοντας απολογισμό και έχοντας , μόνο, δέκα διδακτικές ώρες στη διάθεσή μας ( από το Φεβρουάριο μέχρι τη μέρα που έγινε η ανάρτηση, δηλ.Κυριακή 1 Ιουνίου).
 Ακολούθησαν άλλες δύο Πέμπτες, στις 5 Ιουνίου ( στάσεις εργασίας )
και στις 12 Ιουνίου ( τελευταία διδακτική ώρα πριν τις διακοπές ).
 Οι πυραμίδες της υγιεινής διατροφής, έγιναν sous-plats για να χρησιμοποιηθούν την ημέρα     που ετοιμάσαμε το πρωινό στο σχολείο και όχι μόνο ( όπως είπε  ο Αριστείδης και για κάθε μέρα, για να θυμόμαστε ό,τι έχουμε μάθει).
Το φυλλάδιό μας (livret) με ό,τι μάθαμε και τις εργασίες των παιδιών ( κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών ) αν και ετοιμάστηκε δε διανεμήθηκε.
                                                                             
    το tableau με τα sous-plats και τις άλλες κάρτες που ετοιμάσαμε    

ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΜΕ:
  1. 1η ώρα: Ποπάυ, οι διατροφικές του συνήθειες.http://www.pame.gr/diafora/comics/popay.html
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22808&subid=2&pubid=63295173
popeyepopey2_400
   2η ώρα: Γνωριμία με τους μαθητές - ομάδες-ονομασία τους -σημασία
                                                   1η ομάδα: τα πράσινα αγγούρια

                                                   2η ομάδα: οι νόστιμες φράουλες

                                                    3η ομάδα: τα ζουμερά καρπούζια

                                                            61882_452415994807821_831087426_n

   3η ώρα: Σημασία κατανάλωσης φρούτων -διαχωρισμός ανά εποχή και χρώμα - εσπεριδοειδή
                  δημιουργία καρτελών με φρούτα και λαχανικά


 



4η ώρα: Πιάτο υγιεινής διατροφής

5η ώρα: Υγιεινές-βλαβερές τροφές
           Φυλλα εργασίας για τη διατροφή-νηπιαγωγείο





6η ώρα: Μονοφαγία -δραματοποίηση ιστορίας (O κύριος Καρότος και η κυρία Ντομάτα)
http://dipe-a.thess.sch.gr/kainotomes/agogi.html (υγιεινή διατροφή "γεύσεις και χρώματα" σελ.25-26)

7η ώρα: Πυραμίδα υγιεινής διατροφής-ομάδες τροφίμων - προβολή
http://users.sch.gr/chrysantor/flash/pyramida/engage.swf



Ομάδες τροφίμων!
Διανεμήθηκαν φωτοτυπίες με τις ομάδες τροφών και πήγαν στο σπίτι μαζί με τη φωτοτυπία της πυραμίδας της υγιεινής διατροφής (sous-plats) για να επιστρέψει την επόμενη Πέμπτη συμπληρωμένη!!! Ευχαριστώ τους γονείς γι αυτό.

8η ώρα: α)προβολή power point του Δημ.Σχ.Λεμεσού

Υγιεινή Διατροφή


β) Εμπέδωση ομάδων τροφίμων- μέρα γευσιγνωσίας (γευτήκαμε έξι  προϊόντα, ένα από κάθε ομάδα: ψωμί, τυρί, μήλο, ντομάτα, αμύγδαλα και καραμέλες)
                         
9η ώρα: Διατροφική αξία του πρωινού.
   http://4dim-iliou.att.sch.gr/ergasies/diatrofi/  ΠΡΩΙΝΟ ! Ω! ΤΙ ΚΑΛΑ! (της Βασιάννας Κιούση)
Διανομή φωτοτυπιών για τη διατροφική αξία του πρωινού ώστε και οι γονείς να γίνουν κοινωνοί του προγράμματος.
Bon appétit


10η ώρα: Το πρωινό στο σχολείο μας !!!

 (κουλούρια και ψωμί, προσφορά του ζαχαροπλαστείου "ΤΑΣΟΣ", ελιές, μέλι, μαρμελάδα φράουλα, δημητριακά, γάλατα, τυρί, γιαούρτι, λαχανικά, χυμοί και φρέσκα φρούτα για μια λαχταριστή φρουτοσαλάτα)
1. Μάθαμε πως οι τροφές που μας δίνουν ενέργεια λέγονται υδατάνθρακες και στο πρωινό βρίσκονται στο ψωμί, τα δημητριακά, τα κουλουράκια και το μέλι.
2. Οι τροφές που μας δίνουν
δύναμη, λέγονται πρωτεΐνες και στο πρωινό γεύμα μπορούμε να τις πάρουμε από το γάλα, τα αυγά, το τυρί και το γιαούρτι. 

3. Βέβαια, δεν παραλείψαμε να μιλήσουμε για τις βιταμίνες που υπάρχουν στα παραπάνω αλλά και στα φρούτα και το φυσικό χυμό πορτοκάλι, που μπορούν να τρώνε και να πίνουν τα παιδιά στο πρωινό τους.
4. Μιλήσαμε για το ασβέστιο που περιέχει το  γάλα, που είναι απαραίτητο για δυνατά οστά. Μάθαμε πως εάν πίνουμε γάλα σοκολατούχο ή με σοκολάτα σκόνη μέσα, τότε το κακάο «κρύβει» το ασβέστιο και ο οργανισμός μας είναι σαν να μην το πήρε ποτέ.  Καλύτερα λοιπόν για να κάνουμε γερά κόκαλα και να ψηλώσουμε πολύ είναι να πίνουμε άσπρο γάλα.
5. Στη συνέχεια το τραπέζι στρώθηκε και όλοι μαζί φάγαμε ένα υγιεινό πρωινό!



    bon appetit                
                             

     
                                                 

                                                               
                            

                                                          





11η ώρα: ήρθε η ώρα της όχι και τόσο «υγιεινής» διατροφής / moins saine
( τελευταία ώρα με τα δευτεράκια μου )!!
                                    κορμός και κεράσια                              παγωτίνια
για το τέλος !!!
                                                   
                                                  
                                                           Ζήτω το καλοκαίρι!