Translate

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015

Schiller und Griechenland



Πολιτιστικό Πρόγραμμα (2014-2015) Ο Σίλλερ και η Ελλάδα (Schiller und Griechenland)



Verdammter GriecheΚαταραμένε Έλληνα,
Wohin ich mein Denken drehe,όπου να γυρίσω τη σκέψη μου,
wohin ich meine Seele wendeόπου και να στρέψω τη ψυχή μου,
sehe ich dich, finde ich dichμπροστά μου σε βρίσκω!
sehne ich mich nach Kunst, Poesie, Theater, ArchitekturΑν τέχνη λαχταρώ, ποίηση, θέατρο, αρχιτεκτονική,


bist du davor,erster, unübertroffen.εσύ μπροστά μου, πρώτος και αξεπέραστος…
Suche ich nach Wissenschaft, Mathematik, Philosophie, MedizinΑν επιστήμη αναζητώ, μαθηματικά, φιλοσοφία, ιατρική,
bist du führend und unüberwindbar.κορυφαίος και ανυπέρβλητος…
Durste ich nach Demokratie Fairness und Gleichheit,Αν για δημοκρατία διψώ, ισονομία και ισότητα,
bist du vor mir, unachahmbar konkurrenzlosεσύ ξανά μπροστά μου, ασυναγώνιστος και ανεπισκίαστος.
Verfluchter Grieche…Verfluchtes WissenΚαταραμένε Έλληνα… Καταραμένη γνώση.
Warum soll ich dich berühren?Γιατί να σε αγγίξω;
Um zu spüren, wie klein ich bin, unwichtig, unbedeutend?Για να αισθανθώ πόσο μικρός είμαι, ασήμαντος, μηδαμινός;
Warum lassen Sie mich nicht in mein Elend und in meine SorglosigkeitΓιατί δεν με αφήνετε στη δύστυχη ανεμελιά μου;
 Αυτό το τελευταίο απόσπασμα είναι από τα λόγια που ο Σίλλερ αδιάκοπα επαναλάμβανε στις συζητήσεις του με το φίλο του Γκαίτε, έναν εξίσου σημαντικό ποιητή και συγγραφέα, που επίσης αγαπούσε με πάθος την Ελλάδα. Εδώ αποδεικνύεται περίτρανα ο αμέριστος θαυμασμός του Σίλλερ για την Ελλάδα και τους Έλληνες……! Γι αυτό  οι μαθητές θέλησαν να κλείσουν την παρουσίασή τους με απαγγελία στα γερμανικά και ελληνικά και δραματοποίηση των λόγων αυτών του Σίλλερ.